מדריך פתיחת עסק חדש בישראל

הגיע היום והחלטתם לפתוח עסק חדש ולהפוך לעצמאים? כמה אתם מתרגשים מ-1 עד 10? אך אתם בטח גם קצת מבולבלים. הרי איך בעצם פותחים עסק? מה עושים? איך מתכוננים? עם מי מדברים ועם מי מתייעצים? מה הצעד הראשון שעושים ומה מגיע אחריו? בדיוק בשביל זה בנינו עבורכם את המדריך הבא. איך פותחים עסק חדש בישראל, הנה אנחנו מתחילים.

איך פותחים תיק של עוסק זעיר?

בעבר, פתיחת תיק עוסק פטור זה תהליך שידוע גם בתור פתיחת תיק עוסק זעיר, אך הוא כבר לא נקרא כך. עוסק זעיר הוא עצמאי שבעצם הכנסותיו לא עולות מסכום של 102,292 שקלים בשנה. בשביל לפתוח תיק עוסק זעיר, עליכם לאסוף מסמכים כמו צילום תעודת זהות וספל, אישורים מהבנק, טפסים כאלה ואחרים שיהיו חתומים על ידכם ואת כל אלה עליכם להגיש לרשויות המס השונות. שימו לב שאתם מצרפים את המסמכים הנכונים.

מה צריך לבדוק לפני שפותחים עסק חדש?

בגדול, עליכם לבדוק מה העסק יניב לכם. כלומר, אם אתם רושמים את המספרים שאתם אמורים להרוויח ואת המספרים שאמורים לצאת לאורך זמן, האם העסק שלכם יהיה רווחי או שלא. שלא יקרה מצב בו הקמת עסק ורק הפסדתם מזה. זה מצב שאפשר למנוע מבעוד מועד. כדאי לכם להתכונן בצורה כלכלית לשינוי שעומד להגיע ולצבור חסכונות עד שתוכלו לראות רווחים מהעסק שלכם. לפני פתיחת העסק, פתחו חשבון בנק עסקי שיהיה מיועד לו והפרידו מזה האישי.

מה הם התפקידים שבעל עסק חדש חייב להכיר?

לאחר שהעסק הוקם, עליכם לשווק אותו, לפרסם אותו, לתת שירות או אפילו למכור מוצרים ללקוחות (תלוי באופי העסק). בעת פתיחת העסק שלל התפקידים הבאים בדרך כלל נופלים על בעל העסק. תפקידים כמו שיווק ופרסום אשר תפקידם להביא עוד לקוחות, למתג את העסק, לקדם אותו ברשתות החברתיות ועוד. מכירות שתפקידו למכור את המוצר אותו אתם מפרסמים. כספים, לעקוב אחר ההוצאות וההכנסות של העסק, לגבות מלקוחות ועוד.

פיתוח המוצר עצמו או לפתח מוצרים חדשים או שירותים חדשים. יש גם את תחום האדמיניסטרציה ותיאום של פגישות. עיצוב גרפי של תמונות, עיצוב אתר אינטרנט, מיתוג של האריזות ועוד. נוסף על כל אלה, יש גם את התחום של התפעול והלוגיסטיקה שהוא עוסק בכל מה שקשור למלאי, למשלוחים, להזמנת חומרי גלם וחומרי אריזה, להכנת המוצרים ועוד. אם העסק הוא קטן, אנחנו ממליצים להשאיר את כל התפקידים לבעל העסק כי הוא מסוגל לעשות את כל זה ולזה הוא התחייב, ובכך בעצם הוא יחסוך בהוצאות של העסק החדש. לעומת זאת, אם העסק הוא גדול, כדאי כבר להיעזר באנשי מקצוע נוספים. אז לסיכום, יש המון דברים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם פותחים עסק חדש, אבל אם זה בוער בעצמות שלכם ואתם מתכננים את זה כבר מספיק זמן מראש, לכו על זה בכל הכוח.